Fruit jezelf gezond en slank - Julia Kang

Fruit jezelf gezond en slank julia kangJulia Kang schreef onlangs het boek Fruit jezelf gezond en slank. Nu volg ik Julia al heel lang haar fruity lifestyle was mij natuurlijk niet ontgaan. Een boekenkast vol fruit, intrigerend vond ik dat, maar wat het verder precies inhield wist ik niet. 
Toen haar boek uitkwam was dat natuurlijk dé reden om erin te duiken! 
Julia beschrijft in haar boek hoe je van fruit ook echt een maaltijd kunt maken in plaats van het alleen als tussendoortje te zien. 
Dat is voor heel veel mensen een nieuw perspectief denk ik. We zijn gewend aan als fruit als tussendoortje.
 
Inhoud van de fruitschaal, zó de prullenbak in
Voordat ik kinderen kreeg en ver voordat ik de gezonde weg insloeg had ik wekelijks misschien 5 stukjes fruit op de schaal liggen, die ik negen van de tien keer aan het eind van de week zo de vuilnisbak in kiepte, verlept en vergeten… 
Hoe anders is dat nu. Ik heb elke week twee ruim gevulde fruitschalen staan die ook echt leeg gaan. Er wordt bij ons dus al gauw meer gegeten dan de standaard 2 stuks fruit. Toch kan het altijd meer, dat bewijst Julia wel. 
Zelf ook even proberen natuurlijk!
Een nieuwe invalshoek, daar hou ik van. Met ook voor mij nog best wat nieuwe wetenswaardigheden.  Ik twijfelde, zal ik het gewoon ook echt eens uitproberen, fruit als maaltijd?
Ja dus. Ik heb nu een week lang elke ochtend met fruit ontbeten. In eerste instantie had ik om 10 uur alweer honger en zin in hartige dingen en eiwitten. Toen ben ik eerst gaan wachten tot ik echt honger had en ik ben meer fruit gaan eten. Met als gevolg: geen honger meer tot ruim voorbij lunchtijd. Het kan dus wel. 
En de kids?
Mijn pubers trekken hun eigen pad, dus alleen op de momenten dat ze toevallig met ontbijt thuis waren heb ik ze wel eens een heel bord fruit voorgezet. Eerlijk is eerlijk, dat vinden ze wel heel lekker. Maar ze hadden ook zoiets van, pffff mama heeft weer wat nieuws bedacht, doeiiii!
Onze kleinste man, inmiddels ruim 17 maanden, deed af en toe gretig mee, maar soms had hij toch echt meer zin in zijn Yam broodje en belandde het fruit op de grond, of als ik het op tijd kon redden, in mijn mond. 
Mijn bevindingen...
Wat is de stand van zaken na een week? Ik vind het heerlijk om nog meer fruit te eten en blijf dat in elk geval zeker doen. Ga ik nu elke dag ontbijten met fruit? Heel vaak vind ik het heerlijk maar soms wil ik gewoon echt iets anders. En andere maaltijden dan het ontbijt vervangen met fruit dat lijkt me gewoon niet aantrekkelijk, daar ben ik heel eerlijk in. 
Ik heb echt flink gevarieerd met watermeloen, aardbeien, kersen, peren, appels, bananen, netmeloen, pruimen, mango, druiven. Maar soms had ik echt zoiets van, wat zal ik nu weer nemen? Het is, vind ik, toch allemaal uiteindelijk een beetje meer van hetzelfde. 
Fruit kan altijd!
Ik ben als Hormoonfactor trainer opgeleid met het idee dat 2 stuks niet te zoet fruit per dag genoeg suikers oplevert. Maar daar was ik voor dit boek al vanaf gestapt. Fruit, als je het gewoon als geheel eet, dus geen sap of iets dergelijks, is in mijn ogen altijd van grote toegevoegde waarde. Zeker voor kids, fruit kan echt altijd. Heerlijk! 
Wat staat er nog meer in het boek?
Het boek staat naast allerhande informatie over het eten van fruit en wat het met je lichaam doet, ook vol met ervaringsverhalen, recepten en weekmenu’s. 
Leuk dat er ook Koreaanse recepten tussen staan en met name het recept voor Kimchi ben ik blij mee, want wil ik heel graag een keer uitproberen! 
De weekmenu’s echter, ik ben zelf gewoon geen voorstander van weekmenu’s. Niemand is hetzelfde en een standaard weekmenu werkt daarom naar mijn mening niet. Ik vind het veel zinvoller voor mensen om zelf hun perfecte weekmenu samen te stellen, alleen al omdat mensen dan zelf moeten nadenken en het veel meer eigen wordt. 
Ik heb geloof ik wat meer nodig...
Voor mij persoonlijk komen de weekmenu’s over als wat weinig. En dan voor mij echt te weinig eiwitten en vetten.  Nu geef ik zelf nog borstvoeding en merk dat ik daardoor echt nog wat extra moet eten, dus dat is natuurlijk niet helemaal vergelijkbaar met iemand die dat niet doet. 
Al met al een leuk en interessant boek en ik ben zeker van mening dat we met z’n allen echt meer fruit kunnen eten. Wij aten al veel fruit, maar dankzij het boek van Julia, nu nog meer!
Zeker lezen!
Een aanrader om te lezen en vervolgens je eigen fruity pad te bewandelen! Nieuwsgierig? Je vindt het boek hier
 
 
 
Pin It

Wij maken gebruik van cookies om de website te verbeteren en integratie met social media mogelijk te maken. Ook maken wij gebruik van Google Analytics Meer...